2015- heden Stichting Openbaar Primair Onderwijs Capelle- en Krimpen aan den IJssel (OPOCK) is verantwoordelijk voor het beheer van 14 schoolgebouwen. OPOCK gaat de storingsmeldingen integraal beheren en beheersen met de module Meldingen van het asset managementsysteem Condor Cloud.

Wij zochten een systeem waarin we meldingen inzichtelijk kunnen beheren. De module Meldingen van Condor biedt precies wat we zochten. Bovendien is Condor zeer gebruiksvriendelijk, na een korte toelichting kon ik het systeem zelf inrichten.

Robbert Dobbelaere

beleidsmedewerker Huisvesting , OPOCK

Storingsmeldingen openbare basisscholen

Stichting Openbaar Primair Onderwijs Capelle- en Krimpen aan den IJssel (OPOCK) is verantwoordelijk voor de schoolbestuurlijke taken voor de openbare basisscholen in Capelle- en Krimpen aan den IJssel. De stichting beheert 14 schoolgebouwen en krijgt zo’n 100 storingsmeldingen per jaar. Grotere gebreken en storingen worden uitbesteed aan 10 verschillende onderhoudspartijen.

De meldingen werden door de scholen zelf op gepakt. Daardoor waren de onderhoudswerkzaamheden en kosten die met storingsmeldingen gemoeid zijn, pas achteraf op basis van facturen inzichtelijk op het stafbureau. Stichting OPOCK wilde de meldingen integraal kunnen beheren en beheersen en bovendien de scholen ontzorgen. De automatisering van het proces was daarbij een belangrijke wens.

Module Meldingen

Stichting OPOCK koos voor de module Meldingen van het asset management informatiesysteem Condor Cloud. De module Meldingen faciliteert het stroomlijnen van de registratie en afhandeling van storingsmeldingen en geeft invulling aan de behoefte van OPOCK om alle informatie over de meldingen te kunnen borgen.

Condor ondersteunt integraal beheer en onderhoud van vastgoedobjecten. Het systeem faciliteert informatievoorziening en ondersteunt operationele processen, bijvoorbeeld door automatische opdrachtverstrekking, kwaliteits- en voortgangsbewaking, samenwerking met meerdere partijen binnen één omgeving.

Daarom Condor Cloud

Stichting OPOCK is de eerste gebruiker van Condor Cloud binnen de onderwijsbranche. Wij namen ruim de tijd voor het luisteren naar de wensen van OPOCK en ontwikkelden in samenwerking met hen een maatoplossing die naadloos aansluit op de behoefte. De beheerder kan alle informatie over de meldingen eenvoudig vinden, van registratie tot historie. Ook kan OPOCK gegevens monitoren en analyseren, zoals kosten of oorzaken van storingen, en zet het systeem de storingsmeldingen automatisch door naar de betrokken onderhoudspartij.