Logo Condor
Demo aanvragen

Sanquin

Van versnipperde Excellijstjes naar één centraal vastgoedbeheersysteemDankzij Condor heeft Sanquin nu volledig grip op haar vastgoeddata, huurcontracten en financiële processen. “We werkten met allerlei Excellijstjes, maar nu kunnen we alles in één systeem doen”, vertelt Tanja Rompa, directeur Property & Services en beheerder Sanquin Health & Innovation District (HID). Tanja werkt al ruim 21 jaar, in verschillende functies, bij Sanquin. “Het werken bij Sanquin blijft altijd uitdagend, omdat er steeds weer nieuwe projecten zijn.”

Tanja Rompa | Directeur Sanquin Property & Services en beheerder Sanquin Health & Innovation District
aantal-objecten
Aantal VHE
0
sectoren-zorginstelling
Sector Zorg
Aantal-gebruiker-condor
Aantal gebruikers
0

Wat doet Sanquin op het gebied van vastgoedbeheer?

"Sanquin Property & Services B.V. beheert namens Sanquin Health & Innovation District (HID) het vastgoed van de Plesmanlaan. Er zijn meer dan twintig verschillende startups en scaleups gevestigd die samenwerken aan innovaties op het gebied van rode biotech. Bedrijven vestigen zich hier vanwege het vastgoed, maar ook omdat wij goed zijn in het verbinden van de verschillende bedrijven. Dat doen we onder andere door evenementen, opleidingen en talentprogramma’s. Daarnaast doet Property & Services het beheer van alle afnamelocaties, ongeveer veertig, van de bloedvoorziening door het hele land. De afnamelocaties worden gehuurd bij externe partijen. Hiervoor maken we de huurcontracten, maar ook regelen we de soft services, zoals: schoonmaak, bedrijfsafval en bedrijfskleding. Om dit goed te kunnen beheren, gebruiken wij het softwarepakket van Condor.”
Pand Sanquin Health & Innovation District

De uitdagingen van Sanquin

Inspectierapport Inzicht in data
aantal-objecten Ruimteboek digitaliseren
Inspectierapport
Inzicht in alle data

Sanquin stond voor een complexe vastgoeduitdaging: vele huurcontracten, verschillende locaties en uiteenlopende gebruikers – van bloedafnamelocaties tot een bruisend innovatiedistrict. De grootste wens was dus inzicht krijgen in de verschillende data en af van alle versnipperde Excellijstjes.

aantal-objecten
Ruimteboek digitaliseren
Voor Sanquin Health & Innovation District (HID) was het belangrijk om het ruimteboek te digitaliseren. Hierin staan alle verhuurbare eenheden (kamer- en verdiepingsnummers) met daarbij de verhuurbare vierkante meters. Dit moet vervolgens worden gekoppeld aan de klanten, zodat de huurcontracten en facturen opgemaakt kunnen worden. Dit werd voorheen ook nog in Excel gedaan.

De impact van Condor op Sanquin

Automatische vervanginsplanning

Tijdig actie ondernemen

"Nu we alles in één systeem kunnen doen hebben we meer inzicht en kunnen we tijdig actie ondernemen".
Software voor vastgoed exploitatie

Formats verhuurcontracten

"Een belangrijk voordeel voor ons is dat er formats van verhuurcontracten in Condor staan. Op die manier is er altijd een basis van waaruit je werkt". Ook is het mogelijk om de afloop van de huurcontracten registreren in Condor en dat is zowel voor Health & Innovation District (HID) als voor de bloedvoorziening nuttig. De bloedvoorziening heeft te maken met veertig huurcontracten, dus inzicht en overzicht op de afloop van deze contracten is benodigd om ze tijdig te verlengen. "Je kunt nu verschillende dwarsdoorsnedes maken van alle informatie die in Condor staat.”
Snel-wegwijs

Toekomstplannen

"De komende jaren gaan we flink uitbreiden. Door ons nieuwbouwproject ontstaat veel nieuwe ruimte voor nog meer huurders. Condor groeit met ons mee".

"Voor ons is de eerste fase om het gehele ruimteboek in Condor te verwerken. Daarna is stap twee om de gebouwgebonden installaties, zoals water, gas, licht en dat soort zaken, in Condor over te brengen. Deze gegevens gaan dan vanuit SAP naar Condor. Hierdoor kunnen we ook de meerjarenonderhoudsplanning in Condor maken. Dit is een groot voordeel, omdat je zo de servicekosten goed kunt registreren en in rekening kunt brengen bij de huurder. We willen in de toekomst ook graag het CRM-systeem koppelen, zodat we de communicatie met de klant kunnen vastleggen in één systeem. Kortom: met Condor hebben we één systeem waarin alle data van Sanquin inzichtelijk en overzichtelijk is verwerkt.”

Kosten kengetallen

Koppeling met SAP

Voor Sanquin vindt de financiële afwikkeling in het programma SAP plaats. Daarom is er een koppeling gelegd tussen Condor en SAP. "Om te weten of er facturen uitgestuurd waren naar onze klanten, waren we afhankelijk van de informatie van de afdeling financiën. Nu kunnen we zonder tussenkomst van de afdeling financiën zien of er facturen zijn verstuurd en betaald. Dit is heel handig, door Condor behouden we nu goed overzicht".
license

Indexatiebrieven

"Ook is het in Condor mogelijk om jaarlijks indexatiebrieven te maken. Alle gegevens staan in Condor, dus de indexatiebrieven kun je zo genereren. Dit is dan ook geen handmatige klus meer".
Probeer onze software vandaag nog!

Benieuwd hoe Condor jou helpt om je vastgoedbeheer verder te verbeteren? In een demo zie je Condor in actie! Gedurende circa 1,5 uur neemt Jeffrey je mee (op afstand of op locatie) in de mogelijkheden van onze software en beantwoordt hij al je specifieke vragen!

accountmanager-jeffrey-condor
Klanten over werken met Condor Bekijk alle klantcases
Bekijk alle klantcases
Meer dan 2.500 Condor gebruikers
logo-1
logo-3
logo-4
logo-5
logo-6
Holland Real Estate Company | Condor
Kwadraad | Condor
Tauro | Condor
Laride | Condor
Openbare schoolgroep Vlaardingen Schiedam | Condor
Gemeente Helmond | Condor