Op vrijdag 21 juli brengt Covalent, softwareproducent en adviesbureau, een nieuwe release van vastgoedbeheersysteem Condor uit. Release Q2 biedt nieuwe functionaliteiten met betrekking tot kaartinformatie, configurabele (toewijzing van) budgetcodes en configurabele email. Daarnaast is de performance wederom verbeterd.

 

Condor is een vastgoedbeheersysteem voor het beheer van (grote) vastgoedportefeuilles. Alle bedrijfsprocessen worden op basis van workflows georganiseerd rond 1 centraal web gebaseerd systeem waarin alle partijen samenwerken. Condor ondersteunt onder meer de NEN 2767, de RgdBOEI inspectiemethodiek, ISO 55000 en biedt software voor de NEN 2654, NEN-EN12845+A2 en NEN1073 en NEN 5087. Condor wordt gebruikt door het Rijksvastgoedbedrijf, het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers, gemeente Den Haag en het Van Gogh Museum.

 

Locaties op de kaart
Het is mogelijk om alle locaties in één oogopslag te zien. De kaart toont een overzicht van alle locaties op de kaart van Nederland. De stip-grootte geeft de technische capaciteit aan.

Vastgoedbeheersysteem Condor Budgetcodes toevoegen

Figuur 1: Overzicht locaties

 

Let op: voor het tonen van kaartinformatie wordt bij Condor gebruik gemaakt van Google Maps. Onlangs heeft Google hiervoor een wijziging doorgevoerd waardoor het noodzakelijk is om een Google Maps API in te stellen. Vraag bij Google een Google Maps API Key aan en voer deze sleutel in Condor om de kaartinformatie te activeren.

 

Condor instellen Google key

Figuur 2: Google Maps API Key invoeren

 

Configureerbare budgetcodes MJOP
Budgetcodes, die tijdens het invoeren van een MJOP gebruikt moeten worden, kunnen nu handmatig gedefinieerd worden. Het is ook mogelijk om te configureren hoe de automatische toewijzing van de budgetcodes uitgevoerd wordt.

 

Condor configurabele budgetcodes

Figuur 3: Configureren budgetcodes

 

Condor budgetcodes toewijzen

Figuur 4: Budgetcodes toewijzen

 

Performance objectlijst en -detailscherm

De performance en lay-out van de objectlijst en het -detailscherm zijn verbeterd. Ook zijn er aan het objectscherm tabbladen toegevoegd waarmee je direct inzicht hebt in de waarnemingen, meldingen en verplichtingen die op het element zijn vastgelegd.

 

condor inzicht waarnemingen

Figuur 5: Inzicht waarnemingen, meldingen en verplichtingen

 

Onderwerp en tekst email configurabel

Bij het configureren van een workflowproces kun je het onderwerp en de tekst van email definiëren. De volgende termen kunnen gebruikt worden om dynamisch informatie in de email te laten zetten:

  • [objectnr], nummer van het object
  • [objectnaam] , naam van het object
  • [objectadres], adres van het object
  • [objectpostcode], postcode van het object
  • [objectplaats], plaats van het object
  • [reden], de tekst die als reden is ingevuld bij het teruggaan naar een vorige status

Configureer je geen email, dan krijgt de gebruiker de standaard email die hij ook in de vorige versie(s) van vastgoedbeheersysteem Condor ontving.

 

Meer verbeteringen

Tot slot hebben we een aantal verbeteringen doorgevoerd in antwoord op vragen/opmerkingen van gebruikers.

  • Wachtwoord wijzigen
    Bij het wijzigen van je wachtwoord, moet je ook je oude wachtwoord invoeren.
  • Aspect inspectierapport
    Op het inspectierapport wordt het geconstateerde aspect getoond.
  • Extra veld gebruiksfunctie
    In het object detailscherm is het veld “Gebruiksfunctie” toegevoegd.

Condor gebruiksfunctie in detailscherm

Figuur 6: Nieuw in detailscherm: gebruiksfunctie

 

Gebruiker Condor Cloud
Gebruikers van Condor Cloud ontvangen binnenkort een aanvullende email met de datum waarop de Condoromgeving de upgrade krijgt.

 

Comments are closed.