Inzicht creëren
Bij het beheren van vastgoedportefeuilles van gemeenten is het managen van informatiestromen rondom beheer en onderhoud vaak geen eenvoudige opgave. Activiteiten worden vaak door een mix van in- en externe partijen met verschillende contractafspraken uitgevoerd. Bovendien worden gebouwen steeds vaker multifunctioneel ingezet, wordt beleid regelmatig aangepast en spelen er ontwikkelingen als verduurzaming en afstoot. Hoe krijg je alle informatie op orde?
Verantwoording afleggen
Op basis van deze transparante, herleidbare informatie kunnen in Condor scenario’s opgezet worden. Hiermee kun je bepalen hoe de bedrijfsdoelen het beste gehaald kunnen worden. Denk aan de activiteiten die uitgevoerd moeten worden en de focus die je bijvoorbeeld legt op veiligheid en/of duurzaamheid.
Uitvoering onderhoud
Op operationeel niveau ondersteunt Condor de belangrijkste processen voor de uitvoering van het beheer en onderhoud bij gemeenten. De onderhoudsprocessen zijn vastgelegd in workflows, waarmee het proces en de aansturing van partijen geborgd is. Vanuit het systeem kun je werkorders aanmaken. Hierdoor kun je regie voeren over de uitvoering van (planmatig) onderhoud en ad hoc activiteiten.
Integraal en efficiënt werken
Vastgoedbeheersysteem Condor bundelt de informatie rondom beheer en onderhoud van vastgoed in een integraal informatiesysteem. Zo heb je inzicht in de gebouwen die je organisatie in beheer heeft, de technische toestand daarvan, de gebruik- en verhuurstatus, het aantal storingen, conformiteit aan wet- en regelgeving, ingeplande werkzaamheden en de meerjarige onderhoudskosten.
Deze informatie wordt met workflows actueel gehouden. Condor bewaakt en valideert invoer van gegevens en zorgt dat processtappen met de gewenste kwaliteit en op tijd overgedragen worden. Hierdoor beschikken de gebruikers over dezelfde actuele informatie: toegankelijk, geordend en overzichtelijk. Zo kun je het werk efficiënter en sneller uitvoeren.