Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Condor brengt release Q3 2018 uit

In week 43 brengen wij release Q3 2018 van vastgoedbeheersysteem Condor uit. De nieuwe versie van het systeem is uitgebreid met functionaliteiten op het vlak van de MJOP, contractbeheer en meldingen.

Vastgoedbeheer

Condor is een integraal softwaresysteem voor vastgoedbeheer, waarin alle betrokken partijen samenwerken. De beheer- en onderhoudsprocessen worden op basis van workflows georganiseerd en bewaakt. Condor ondersteunt o.a. de RgdBOEI en de NEN 2767 inspectiemethodiek en biedt mogelijkheden invulling te geven aan de ISO 55000, de NEN 2654, NEN-EN 12845+A2, NEN 1073 en NEN 5087. Gebruikers van Condor zijn onder meer overheidspartijen het Rijksvastgoedbedrijf, gemeenten en monumentenzorg, kinderopvangorganisaties als SWKFacet en recreatieve ondernemers als Hotel en congrescentrum De Zeeuwse Stromen. Zij werken samen met hun opdrachtnemers met de software.

Release Q3

Release Q3 biedt nieuwe functionaliteit voor de MJOP, contracten en meldingen. Ook hebben we nieuwe functies toegevoegd aan vragenlijstinspecties en objecten. Tot slot hebben we diverse verbeteringen doorgevoerd, waaronder op het gebied van performance.

MJOP

Vanaf nu is het mogelijk te filteren op de BOEI-thema’s op de MJOP – Tijdlijn. Met 1 klik toont Condor alle posten die bijvoorbeeld te maken hebben met het thema ‘Brand’.

Contracten

We hebben opties ontwikkeld voor het bewaken van normtijden in het contractbeheer, zoals verlengtermijnen en opzegtermijnen. Ook wordt gelogd welke gebruiker op welk moment het contract heeft aangemaakt of gemuteerd.

Meldingen

De workflowbuttons worden ook getoond op het meldingdetailtabblad. Hierdoor hoef je veel minder te wisselen van tabbladen tijdens het afhandelen van storingsmeldingen. Het configItem ‘MeldingStart’ is uitgebreid met functionaliteit waardoor workflowbuttons op het tabblad Details van Meldingen geplaatst worden.

Daarnaast hebben we de rapportage ‘Meldingen overzicht’ aangepast. Er zijn bijvoorbeeld kolommen als ‘NlSfb Hoofdgroep’ en ‘Elementtype’ toegevoegd voor analysedoeleinden. Verder hebben we de kleurstelling van de grafieken op het tabblad “Analyse” aangepast voor een beter contrast.

Opvolgbare maatregelen

Met opvolgbare maatregelen kun je vanuit een Vragenlijstinspectie vervolgacties plannen op basis van de geconstateerde risico’s. Vanuit de risicobeoordelingen kun je een werkorder starten, werkzaamheden omschrijven, inplannen en toewijzen aan een intern verantwoordelijke. De doorlooptijd van de maatregelen wordt bewaakt en inzichtelijk gemaakt. Zo is er altijd inzicht in de status van geconstateerde risico’s.

Objecten

Om gebouwbeheerders maximaal te ondersteunen, geeft Condor op systeem- en objectniveau met nieuwe tabbladen inzicht in de meldingen, verplichtingen en werkorders per systeem/object. Zo zie je eenvoudig alles wat er speelt bij de gebouwen die je beheert.

Verbeteringen

Naast de nieuwe functionaliteiten zijn er diverse verbeteringen doorgevoerd. Een greep hieruit:

  • We hebben performanceverbeteringen doorgevoerd met betrekking tot objecten, meldingen en vragenlijst inspecties.
  • Inspecties kunnen via de Planbord functionaliteit worden toegewezen aan interne gebruikers.
  • Je kunt een mail met een tijdelijk wachtwoord naar een gebruiker sturen als hij / zij locked-out raakt.
  • De voorkeur van gebruikers voor een ‘Tegel- of lijstweergave’ van informatie wordt per gebruiker per scherm onthouden.
  • Persoonlijke filters kunnen middels een ‘vlaggetje’ worden gemarkeerd als ‘Default’-filter. Door deze optie aan te vinken, toont het systeem de pagina met informatie met de ingestelde filtervoorkeuren.
  • De zoekbalk is aangepast waardoor deze werkt als verbijzondering van het ‘extended filter’. Zo is het nu bijvoorbeeld mogelijk in het ‘Extended filter’ te filteren op de status ‘Uitvoeren’ in een proces. Met de zoekbalk kan vervolgens worden gezocht op ‘Den Haag’.

Alle Condor features

Nieuws