Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Vastgoed in beeld

Het eerste kwartaal zit erop. Je hebt de eerste stappen gezet met de uitvoering van het vastgoedbeheer in je organisatie. Heb je alles onder controle? En ben je in staat om efficiënt te werken en beslissingen te nemen over onderhoud? In dit blog nemen we je mee naar de voordelen van dashboarding. Want dashboarding is één van de succesfactoren van efficiënt vastgoedbeheer.

Correctief, preventief of planmatig onderhoud

De huidige situatie dwingt sommige organisaties keuzes te maken in de mate van vastgoedonderhoud. Waar sommigen het mes zetten in preventief onderhoud, en zich de komende tijd enkel zullen focussen op correctief onderhoud, zijn er ook organisaties die dit moment aangrijpen om op planmatige wijze aan de slag te gaan met vastgoedbeheer. Voor hen zijn planmatig onderhoud en verduurzaming in de meeste gevallen belangrijke thema’s.

Inzicht krijgen in de conditie van je vastgoed

Ben je dit jaar goed gestart met de uitvoering van je onderhoud strategie? Dan is dit een uitstekend moment om de resultaten eens onder de loep te nemen. Wat heeft het onderhoud gekost? Maar minstens zo belangrijk om inzichtelijk te maken is wat het onderhoud heeft opgeleverd.  Vooral voor organisaties met specifieke duurzaamheidsdoelstellingen zijn de onderhoudsresultaten belangrijke ijkpunten waarop de duurzaamheidsstrategie op lange termijn bepaald of aangescherpt kan worden. Het uitvoeren van onderhoud kan een enorme impact hebben op je budget. Zowel qua uitgaven als met betrekking tot de opbrengst. Denk aan water- en energiebesparende maatregelen.

Rapporteren maakt een basis voor je Duurzame Meerjaren Onderhoudsplan (DMJOP)

Als vastgoedbeheerder heb je de gegevens wellicht scherp op je netvlies en weet je precies hoe het gesteld is met de objecten die in jouw beheer vallen. Maar hoe maak je het nut, de noodzaak én de opbrengst van correctief, preventief en planmatig vastgoedonderhoud nu inzichtelijk voor anderen? Een logische volgende stap is uiteraard om de gegevens te rapporteren. Door gegevens vast te leggen en inzichtelijk te maken creëer je een goede basis voor het maken van een MJOP of DMJOP.

Dashboarding blijkt een belangrijke succesfactor

Rapporteren is een belangrijke stap voorwaarts wanneer je grip wilt krijgen op je vastgoed. Dashboarding gaat een stap verder. In de praktijk kun je met dashboarding de gegevens op verschillende manieren weergeven en samenstellen waardoor je niet alleen een veelvoud aan rapportages kunt creëren, je maakt de rapportages ook inzichtelijk en leesbaar voor verschillende soorten personen. Daarnaast maak je met dashboarding je dagelijkse werk een stuk eenvoudiger. In een oogopslag kun je zien wat de conditie is van je vastgoed, waarover er meldingen zijn binnengekomen en wat de status is van contracten met leveranciers. Dashboarding biedt je alle handvatten die nodig zijn voor het krijgen van inzicht, het kunnen plannen onderhoud en het achteraf kunnen verantwoorden.

Liever een live demo? Dat kan ook! Maak nu een afspraak

Vastgoedbeheer voor verschillende lagen in je organisatie

Wanneer alle data is verzameld en inzichtelijk gemaakt is voor andere vastgoedbeheerders of onderhoudspartijen die verbonden zijn aan je organisatie, is het zaak om inzichtelijke rapportages te maken waarmee niet alleen jij, maar ook je collega’s en het management van de organisatie overweg kunnen. Dashboarding en het maken van heldere rapportages is geen vak apart. Tenminste, als je een handig systeem gebruikt waarmee je je vastgoed beheert. Condor is zo’n systeem; zeer gebruiksvriendelijk, overal te gebruiken dankzij de handige app die overal toegankelijk is. Vanaf iedere locatie heb je dus toegang tot al je gegevens. Je kunt gegevens daardoor altijd makkelijk en snel opzoeken en beheren.

Wil je weten hoe dashboarding met Condor werkt? Bekijk dan ons webinar dat we onlangs hebben gegeven. Neem hiervoor contact met ons op.

Alle Condor features

Nieuws

Webinar – Mijn Condor – 29 september 2021

Op 29 september geven we een webinar over ‘Mijn Condor’. We ontwikkelen continu door en brengen telkens verbeteringen aan, die onder andere gebaseerd zijn op de behoeften van onze klanten. In dit webinar lichten we de (nieuwe) mogelijkheden binnen Mijn Condor toe.

Lees verder »